Regasind placerea de a citi

De cateva luni incoace am incetat sa mai citesc carti din lipsa de timp si imprejurari.

Imi aduceam tot timpul aminte ca iar a trecut week-end-ul si nu am pus mana pe nicio carte sa mai citesc si eu. De Black Friday mi-am luat 7 carti pe care vroiam sa le citesc. Pe unele le stiam din liceu, insa nu am apucat sa le citesc, altele mi s-au parut interesante dupa ce citeam cele doua/trei paragrafe scrise pe ultima coperta, iar pe altele vroiam sa le citesc din pura curiozitate deoarece nu am mai citit nimic scris de acei scriitori…

poza-carti

Cum aminteam inainte de timp si imprejurari, cand le-am cumparat, sau mai bine zis cand le-am primit prin curier deoarece le cumparasem online, eram in plin sezon de invatat pentru un examen ACCA* si constiinta nu ma lasa sa nu invat in acele cateva zile ramase pana la examen.

Dar a trecut si examenul, si cartile tot in biblioteca au ramas. Ce-i drept, in acel moment “citeam” Oamenii din Dublin a lui James Joice, carte aleasa tot pe principiul de a citi un scriitor pe care nu l-am mai citit pana acum. Spun “citeam” deoarece nu prea m-a atras aceasta carte cand am inceput-o si apoi continuam sa citesc doar pentru ca ma gandeam ca ar fi bine sa o termin.

Si cum lucrurile pe care le faci dintr-o anumita “obligatie” sau pentru ca tu sau altcineva considera ca “trebuie facute” nu sunt tocmai placute, citeam cate doua/trei pagini, iar o lasam, si tot asa…

Pana ieri, cand am renuntat a mai citi Oamnenii din Dublin. Am pus cartea frumos in biblioteca si am ales una dintre cele cumparate de Black Friday.

Oare pe care credeti ca am ales-o? … Mi-a luat ceva timp sa ma hotarasc deoarece nu vroiam sa se intample cum s-a intamplat cu cea a lui James Joice. Facand o mini analiza de pros&cons am ales Hotii de frumusete in speranta ca voi gasi o lectura care ma va captiva suficient de mult incat sa-mi fac timp seara sau in week-end sa citesc.

Din toamna trecuta mi-am schimbat job-ul si nu mai merg atat de mult cu metroul astfel inca sa folosesc timpul oarecum pierdut la metrou intr-un mod mult mai placut, cum ar fi citind :).

Revenind la Hotii de frumusete ai lui Bruckner, primele 20 de pagini au reusit sa ma captiveze si sa-mi starneasca nerabdarea si totodata imaginatia privind acel complot impotriva frumusetii… Ca o paranteza, la Teatrul Evreiesc de Stat din Bucuresti, cartea este pusa in scena de Chris Simion. Poate reusesc sa o termin si eu suficient de repede astfel incat sa merg sa vad piesa :).

Sper ca aceasta carte sa fie doar inceputul regasirii placerii de a citi 🙂 … Voi ce carti ati mai citi si v-au ramas in suflet?

—————————————————————————————————————————————————-

* Pentru necunoscatori, ACCA este o asociatie britanica pentru contabili la nivel international iar pentru a obtine calitatea de membru trebuie sa treci 14 examene de-a lungul a 10 ani.

Leave a Reply

