De ce nu ne plac?…

Stiu ca este o intrebare retorica, insa tot nu inteleg de ce britanicii nu ne plac. Cum de am ajuns atat de antipatici si de nedoriti in UK. Ba chiar le este frica ca in momentul in care nu vor mai exista restrictii privind obtinerea unui permis de munca, atat noi, cat si bulgarii ii vom invada.

Recunosc, am fost la Londra si mi-a placut foarte mult, ce-i drept din punctul de vedere al unui turist. Am vizitat tot ce se putea vizita, ne-am plimbat prin parcurile superbe, am facut cunostinta cu cateva veverite :)… Intr-un cuvant, a fost superb si m-as intoarce acolo cu prima ocazie :). Iar daca s-ar ivi vreo oportunitate sa pot munci acolo in domeniul meu, bineinteles ca as accepta. Si cu siguranta asa gandesc multi dintre cunoscutii mei si cred ca si multi dintre tinerii din Romania care s-au saturat de birocratii, de un stat care doar ia si nu da nimic in schimb, de sisteme proaste, de risipa de resurse, de vandut tara pe bucati celor care sunt suficient de destepti incat sa isi dea seama ce bogatii se ascund intr-un teren cumparat, intr-o casa la tara, intr-o mica fabricuta, in terenuri nelucrate de ani buni dar care ar putea producere acele legume “eco” pe care toata lumea le cauta mai nou.

Dar acest lucru nu cred ca este o “amenintare” pentru britanci. Daca romanii se vor duce, vor munci, cum de altfel o fac si acum. Cunosc multe persoane care lucreaza in Londra, sau in alte orase din UK, la firme importante si care sunt foarte bine vazute. Ca sa nu mai zic de studentii romani de la Cambridge sau Oxford despre care s-a tot vorbit si scris. Nu vad de ce britanicii nu ne doresc si nici nu inteleg de ce ar crede ca vom veni cu miile peste ei.

Oricat de mult mi-a placut la Londra, stiu ca vremea e ploioasa si inchisa mai tot timpul, mancarea nu este prea diversificata (imediat ce m-am intors in Romania de la Londra m-am dus sa mananc o ciorba :)) ), transportul este foarte scump, de fapt traiul in sine acolo este foarte scump. Asa ca nu va fi la indemana oricui sa plece in UK chiar si dupa ridicarea restrictiilor, si nu inteleg de ce britanicii au inceput aceasta campanie anti romani si bulgari.

Afisul de mai jos, publicat de The Guardian (facut de un cititor britanic si probabil tradus cu Google Translate), m-a intristat foarte mult.

UK

Dar initiativa Gandul.info si agentia GMP Advertising de a demara campania Why don’t you come on over? mi s-a parut un raspuns pe masura.

484813_549131318444258_686405875_n 318316_553155054708551_1029660620_n 314816_549406818416708_2093749141_n 62970_553186724705384_1892078976_n

Sursa foto: Pagina de Facebook – Gandul.info

Leave a Reply

