O cafea… fara zahar…

Intr-una din seri am iesit cu o prietena in oras si am ales sa mergem intr-un loc unde nu mai fusese nici una dintre noi. Dupa un mic research pe net am gasit o cafenea deschisa recent – Origo – si am hotarat sa ne vedem acolo.

cafenea origoFoarte buna alegere! O cafenea micuta, dar foarte bine “dotata” deoarece sortimentele de cafea servite aici se schimba de la zi la zi.

Inainte de a comanda, ni s-a explicat cum este preparata cafeaua, ca boabele sunt aduse din Kenia, Etiopia sau Brazilia si proaspat pragite in cafenea pentru ca aroma si gustul cafelei sa fie cat mai autentic. Am fost placut surprinsa si de faptul ca am primit apa din partea casei, ceea ce nu intalnesti prea des.

good coffeeDupa ce am primit cafeaua de mai sus am cautat instinctual zaharul insa mi-am dat seama ca nu am primit niciun pliculet. Am mestecat putin in ceasca si am gustat insa mi se parea destul de amara. (Eu de obicei beau cafeaua cu destul de mult de mult zahar :D). Asa ca in momentul in care a venit unul dintre barmani la masa noastra l-am rugat daca poate sa imi aduca putin zahar insa raspunsul lui nu a fost cel asteptat de mine :).

Mi-a spus ca o cafea cu adevar buna si autentica nu are nevoie de zahar deoarece acesta nu face decat sa ii strice gustul. O cafea ar trebui sa se bea fara zahar, eventual doar cu lapte. De ce se pune zahar de obicei? Deoarece cafeaua produsa in masa trebuie “imbunatatita” cu ajutorul zaharului pentru a avea un gust mai bun. De asemenea, laptele si crema de lapte de deasupra este suficienta pentru a-i da o dulceata naturala si totodata care sa pastreze gustul de cafea.

Si a avut dreptate! Dupa ce am mestecat mai bine, dulceata din lapte s-a raspandit iar cafeaua a fost foarte buna!

Daca stai sa te gandesti mai bine la acest lucru, iti dai seama ce cafea proasta bei in fiecare zi :(. Trist! Dar macar acum stiu ca exista un loc unde poti savura o cafea minunata facuta cu multa pasiune.

Cu siguranta mai voi intoarce, mai ales pentru Irish coffee :), care are si ea povestea ei :).

irish coffeeSursa photos: Facebook.

Leave a Reply

